HRY VHODNÉ PRE DVOCH HRÁČOV

1. Hra Kameň, papier, nožnice

Hráči v dohodnutú chvíľu ukážu rukou gesto, symbolizujúce kameň (zovretá päsť), papier (otvorená dlaň) alebo nožnice (dva vystreté prsty). Hra sa môže hrať na dve alebo tri víťazné kolá.
Pravidlá hry: papier poráža kameň (lebo ho môže zabaliť), kameň poráža nožnice (lebo nožnice sa na ňom otupia), nožnice porážajú papier (lebo ho môžu rozstrihnúť).  

2. Hra Slovná reťaz

Prvý hráč povie akékoľvek slovo. Hráč 1: „Pomaranč.“ Druhý hráč musí vymyslieť slovo, ktoré začína na poslednú hlásku prvého slova. Hráč 2: „Čiara.“ Hráči pokračujú v hre ďalej, až do chvíle, keď sa im nepodarí vymyslieť na niektorú z hlások slovo.

Obmena hry: Hráči tvoria slová na poslednú slabiku slova. Príklad: leporelo – lopata – tato – topánka – kapusta, ...

3. Hra Radšej by som...

Jeden z hráčov si vymyslí scenár situácie a dá spoluhráčovi dve možnosti: „Čím by si chcel byť radšej? Lekárom alebo hasičom?“ Druhý hráč si vyberie jednu z možností a odpovedá: „Radšej by som bol...“. Scenáre situácií sa dajú vymyslieť podľa fantázie hráčov. Hráči sa v otázkach a odpovediach striedajú a pritom sa o sebe veľa nového dozvedia.

4. Hra Horúce dlane

Princíp hry spočíva v tom, že jeden z hráčov má predpažené ruky, dlaňami otočenými nadol. Druhý hráč má predpažené ruky, dlaňami otečenými nahor tesne pod dlaňami spoluhráča. Úlohou hráča, ktorý má dlane na spodu je plesnúť po rukách spoluhráča, ktorý má ruky hore, kým si ich on nestihne skryť.

5. Hra Idem na piknik

Prvý hráč začína hru s frázou: „Idem na piknik a prinesiem...( jedlo začínajúce sa na písmeno A – ananás).“ Druhý hráč pokračuje v hre, pričom musí zopakovať, čo prinesie predchádzajú hráč a pridať svoju ďalšiu položku. „Idem na piknik a prinesiem ananás a banány.“ Hráči sa snažia pokračovať vo vymenovávaní položiek v poradí písmen abecedy.

6. Hra Vidím niečo

Hráči si dohodnú vec, ktorú budú v priestore vôkol seba hľadať. Môže to byť vec určitej farby alebo vec začínajúca na dané písmeno. „Vidím niečo modré: balón, obloha,....“ Kto ich nájde viac v priebehu dohodnutého času, vyhráva.

7. Hra Kto som?

Jeden z hráčov si myslí osobu, rozprávkovú postavičku, vec alebo zviera, ktorým je. Druhý hráč sa ho pýta otázky a on môže na ne odpovedať len áno-nie. Úlohou hráča, ktorý sa pýta, je prísť na to, kým alebo čím je jeho spoluhráč.